Nieuws & Projecten

Wij houden u op de hoogte zodat u weet waar wij u mee van dienst kunnen zijn.

CAMPER MET ALKO AMC CHASSIS VOORZIEN VAN VB HULPLUCHTVERING

Wij hebben deze camper voorzien van een hulplucht veersysteem van VB Airsuspension met een compressor onder de stoel en het bedieningspaneel op het dashboard. Het is een camper op basis van een Fiat Ducato x250 met een Alko AMC chassis.

De VB-SemiAir maakt het mogelijk de vering, binnen bepaalde grenzen, handmatig in te stellen. Bij een voertuig met bladveren wordt een luchtbalg gemonteerd tussen chassis en achteras. Deze luchtbalg ondersteunt de bestaande bladveer. De VB-SemiAir wordt geleverd als een tweekamersysteem, de luchtbalgen staan niet met elkaar in verbinding. Het gebruik van een tweekamersysteem maakt links en rechts apart instellen mogelijk, waardoor het voertuig recht kan worden gezet, zelfs als het ongelijkmatig beladen is. De VB-SemiAir heeft daarom twee vulventielen/schakelaars. Dit basissysteem is het startpunt voor het aanpassen en verbeteren van de vering van uw voertuig. Elk VB-SemiAir-‘basissysteem’ omvat alle noodzakelijke onderdelen om de montage bij het betreffende merk en model mogelijk te maken. Elk VB-SemiAir-‘comfortsysteem’ bevat manometers, een hoog-/ laagschakelaar en een zwaar belastbare compressor. Met de hoog-/laagschakelaar kunt u de rijhoogte van uw voertuig verhogen en verlagen. Dit geeft u de mogelijkheid de luchtbalg optimaal op te pompen. De manometers geven een nauwkeurige indicatie van de druk (in bar) waarmee de luchtbalgen zijn gevuld.

Voordelen VB-SemiAir
• Hogere rijhoogte en een grotere veerweg
• Grotere stabiliteit
• Scheefhangen wordt verminderd (twee kamer systeem)
• Veerkracht kan worden gevarieerd
• Relatief goedkoop
• Snelle montage door ´plug-and-play´ systeem
• Carrosserie, inrichting en belading blijven beschermd tegen schade
• Zware belading is vanaf de buitenkant niet meer zichtbaar
• Schokdempers worden minder belast

VB-Airsuspension RGB 300dpi - h=94

Hulpluchtvering VB Airsuspension

 

Scroll to top